Kulinarni pomocnicy w walce ze stresem

    Zwykle podczas stresującego dnia w pracy sięgamy po batonika, chipsy lub paluszki, by tym sposobem osiągnąć złudne poczucie uspokojenia. Jednak wbrew pozorom takie podjadanie wcale nie likwiduje stresu, a jedynie dostarcza nam zbędnych kalorii i tłuszczu. Jakie produkty jeść, aby zmniejszyć uczucie stresu i zdenerwowania?

    Jest ich kilka i warto je jeść zarówno podczas nerwowego dnia, jak i nie będąc po wpływem stresu. Regularne spożywanie produktów bogatych w określone składniki pozwoli zmniejszyć skutki stresu na dłużej. Ponadto produkty te są znacznie zdrowsze, niż podjadanie słodyczy czy słonych przekąsek.
     
    Migdały, orzechy nerkowca, nasiona słonecznika – są pomocne przy nawyku podjadania. Sycą szybciej, niż chipsy czy paluszki, a nie są tak tuczące. Ponadto nie dostarczają nam zbędnego tłuszczu, a mają więcej składników odżywczych. Bakalie sprawdzają się również, gdy mamy ochotę na coś słodkiego – mają mniej kalorii niż czekolada, a są równie słodkie.
     
    Szpinak – trzy szklanki szpinaku dziennie w 40 procentach zaspokaja nasze zapotrzebowanie na magnez. Magnez z kolei zapobiega gwałtownym skokom ciśnienia krwi, a także ułatwia koncentrację. Możesz przyjmować magnez w tabletkach, ale przyrządzenie sobie omletu ze szpinakiem nie zajmie dużo czasu, a jest świetnym pomysłem na obiad.
     
    Pomarańcze i owoce zawierające dużo witaminy C – jak wynika z badań naukowców w Pittsburh's University, witamina ta wzmacnia organizm i zapobiega nie tylko przeziębieniu, ale także lękom. Badacze zalecają więc jedzenie świeżych pomarańczy lub wypicie z rana świezo wyciskanego soku z pomarańczy.
     
    Czekolada – miłośnicy słodkości na pewno się ucieszą, bowiem czekolada również niweluje stres. Po pierwsze jest źródeł magnezu. Po drugie natomiast jej spożycie powoduje, że nasz organizm wytwarza endorfiny, czyli hormony szczęścia. Oczywiście, mówimy tu o jedzeniu czekolady w bardzo umiarkowanych ilościach. Pochłonięcie naraz całej tabliczki zapewne przyniesie ulgę i radość, natomiast nie można zapominać o tym, że jest bardzo kaloryczna.
     
    Ryby – są źródłem kwasów Omega-3. Jak wynika z badania Diabetes & Metabolism, u osób, które trzy tygodnie przed ciężkim egzaminem jadły codziennie ryby, nie nastąpił wzrost hormonów stresu. Zadbaj więc, by w Twoim menu znalazło się miejsce dla łososia, makreli czy miecznika.
     
    Płatki owsiane – niektórzy wyrośli z owsianki wraz z opuszczeniem murów przedszkola, jednak warto sobie przypomnieć jej smak. I go polubić. Owiec zawiera dużo witaminy B, która jest bodźcem do produkcji serotoniny – neuroprzekaźnika wysyłającego do mózgu sygnały uspokajające. Serotonina pozwala utrzymać nasz organizm w równowadze, a jej prawidłowe funkcjonowanie zapobiega depresji.
     
    Źródło: jejKuchnia.pl

    Ciekawy artykuł? Podziel się nim ze znajomymi.

     

    Dodaj komentarz

     

    Hit dnia

    Depresja w ciąży jest dość częstym zjawiskiem. Leczenie farmakologiczne może przynieść jednak więcej szkody niż pożytku. Leki w ciąży, jak wiadomo, przyjmować należy z umiarem, a najlepiej w ogóle. A...

    Najczęściej czytane

    Urządzasz pokój dla dziecka? Brak ci pomysłów? Zajrzyj do naszej...
    Kolorowa prasa często podaje, że gwiazdy zapłaciły za poród poprzez...
    Udało ci się upiec tort, gratulacje! Zanim spoczniesz na laurach zastanów...
    wielobrawne stroje
      Rozpoczął się okres zabaw karnawałowych. W szkole, w przedszkolu...
    Dzieciństwo jest ulotne. Nasze małe pociechy bardzo szybko wyrastają ze ś...
    Chusty wydają się naturalne i mają długą tradycję, ale nie każda młoda...
    ruda
    Obejrzyjcie sobie kilka fajnych zdjęć brzuszków. Mam nadzieję, że...
    W szafie niemowlaka nie może zabraknąć czapeczki. Wysoko usytuowana w...
    Dzieci uwielbiają skakać. Dowodem na to są liczne zabawy ruchowe, które...
    Noworodek rodzi się z niebieskimi oczami, lecz może się to zmienić. Czy...

    Ostatnie komentarze

    • (3)

      to jest dość poważne zaburzenie

    • (3)

      w aptece można chyba dostać jakieś preparaty do pękpka

    • (2)

      czesc mam pytanie moja córeczka ma 3mies i sie tak ślini,ma od dzs luzne kupki jest markotna czy to mozliwe ze na ząbki

    • (4)

      Niestety w dobie polityki "prorodzinnej" (celowo wzięłam to w cudzysłów, bo jest to słowo dla naszego rządu niezrozumiałe) pracodawcy nadal dyskryminują pracownice, które wróciły po macierzyńskim. Sama właśnie dostałam wypowiedzenie warunków umowy na...

    • (1)

      Witam mam problem i prosiłabym o poradę. Mam 22 lata i staram się o dziecko od 3 lat. Przez te 3 lata poroniłam 3 razy,a raz mniałam ciąże po za maciczną co mam w takiej sytatułacji zrobic na jakie badania sie udac ?